تصاویری زیبا از گله‌ گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود + ویدئو | صدای دلنشین جنگل را بشنوید

تصاویری زیبا از گله‌ گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود + ویدئو | صدای دلنشین جنگل را بشنوید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مرال یا گاو وحشی به طور معمول در دوران حیات خود یک بار زاد و ولد می‌کند، امن بودن محیط زندگی این حیوان برای اد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مرال یا گاو وحشی به طور معمول در دوران حیات خود یک بار زاد و ولد می‌کند، امن بودن محیط زندگی این حیوان برای ادامه‌ بقای آن از اهمیت زیادی برخوردار است و محیط‌بانان با حضور و تلاش شبانه‌روزی در جنگل‌ها زیستگاه‌ها را برای حیات وحش امن می‌کنند. زمان جفت‌گیری مرال‌ها از نیمه دوم شهریور تا نیمه دوم مهرماه است و چنانچه شرایط برای زادآوری مرال‌ها مناسب نباشد، سبب کاهش زادآوری و به‌هم ریختگی در جمعیت مرال‌ها می‌شود.

حمزه عشوری امروز، پنجم اردیبهشت‌ماه درباره جزئیات ثبت این تصاویر اظهار کرد: پایش دوره‌ای و منظم زیستگاه‌ها و همکاری جوامع محلی از مهم‌ترین عوامل افزایش جمعیت این گونه با ارزش در استان گیلان است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان گفت: مرال یا گوزن قرمز یکی از نمادهای تنوع زیستی جنگل‌های هیرکانی و از گونه‌های حمایت شده و شکار ممنوع در زیستگاه‌های استان گیلان است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان گیلان، عشوری با بیان اینکه مرال یا گاو وحشی به طور معمول در دوران حیات خود یک بار زاد و ولد می‌کند، تصریح کرد: امن بودن محیط زندگی این حیوان برای ادامه‌ بقای آن از اهمیت زیادی برخوردار است و محیط بانان با حضور و تلاش شبانه‌روزی در جنگل‌ها زیستگاه‌ها را برای حیات وحش امن می‌کنند.

زمان جفت‌گیری مرال‌ها از نیمه دوم شهریور تا نیمه دوم مهرماه انجام می‌شود و چنانچه شرایط برای زادآوری مرال‌ها مناسب نباشد، سبب کاهش زادآوری و به‌هم ریختگی در جمعیت مرال‌ها می‌شود.

عشوری تاکید کرد: تنوع سرزمینی و ویژگی‌های آب و هوایی، استان گیلان را به عنوان تابلوی متنوع و چشم‌نواز از حیات وحش در شمال ایران تبدیل کرده است.

تصاویر شگفت انگیز از قلعه رودخان ؛ دژی بر فراز جنگل‌های هیرکانی | تصاویر